Načítání obsahu...
Dům umění
ÚT–NE 10.00–18.00

Urban Landscape

2016

akryl, plátno, 140 x 190 cm

zakoupeno 2020 za přispění Ministerstva kultury ČR


Obraz dokládá typické charakteristiky Hudečkovy malířské práce. Nalézáme na něm dvě sedící ženy diskutující u modelu přístavby ostravského Domu umění, nazvané Bílý stín. Původně odborná diskuze nad architekturou navrhované galerijní dostavby se může proměnit ve všední rozhovor nad životem, jak už to třeba na vernisážích, či konferencích bývá. Jako diváci jsme přítomni právě této uvolněné chvíle, demonstrované ležérními gesty obou aktérek. Významný milník rozvoje pro GVUO a Ostravu se náhle stává tak trochu odloženou kulisou, nad níž dominuje téma života samého. Pro Hudečka typické vytržení situace z reálného prostředí do neurčitého prostoru dodává obrazu obecnější parametr, v jehož rámci mohou vyvstávat otázky po skutečné povaze života, preferencích a významech. Jinak řečeno za jakýmkoliv odborným tématem, či profesní aktivitou se vždy nachází člověk interagující s druhým člověkem. 


HUDEČEK ALEŠ

(1973) Malíř působící v Ostravě. Po absolvování střední umělecké školy v Uherském Hradišti nastoupil do Ateliéru malby na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě pod vedením Daniela Balabána. Leitmotivem Hudečkovy malířské práce je figura. Tematický základ vychází z nalezených fotografií, které mají často neznámý původ. Hudeček ohledává všední situace, v nichž převážně dominují mladé ženy. Ty jsou vytrhávány z původního kontextu a zasazovány do snových kulis reprezentovaných neurčitým, mlhavým a až surreálným pozadím. To malíři umožňuje jednak zaostření pozornosti na činnost samotnou a jednak vytržení těchto narativů do bezčasí, tedy do pozice obecnějších archetypálních znaků, které lze hlouběji analyzovat. Běžné situace tak můžou nabývat existenciálních a psychologických kontur. Hudeček užívá poměrně pestrou až psychedelicky barevnou paletu. Jeho obrazy leží přesně na pomezí reálného a nereálného. Kompozice malířského přepisu fotografií, vlastní malířská imaginace a dekontextualizace obsahů dodává jeho obrazům na záhadnosti a neurčitosti. Hudeček patří k významným zástupcům ostravské umělecké scény. Dlouhodobě působí jako pedagog na Střední umělecké škole v Ostravě a také jako kurátor galerie Jáma.
Dívka v kožuchu

Dívka v kožuchu

nedatováno
Stará erotika

Stará erotika

1996
Betonka (Pod haldou)

Betonka (Pod haldou)

1983
Valašská Madona

Valašská Madona

1921
© 2017 Galerie výtvarného umění v Ostravě
Designed by burgrova.tumblr.com     Developed by Ollero