(1932–1988)
Malíř, grafik, ilustrátor, typograf. V letech 1958–1964 studoval na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě (P. Matejka, V. Hložník). Počátky jeho tvorby jsou spojeny se studiem kubismu. Od 60. let 20. století se ale přikláněl k dobovému trendu strukturální abstrakce. V roce 1960 spolu s Eduardem Ovčáčkem založil a organizoval skupinu bratislavských Konfrontací (výstavy 1961–1964). Avšak od ostatních se začal brzy odlišovat. V jeho tvorbě začala převažovat geometrie, tzn. rytmizace monochromních ploch a geometrické i strukturální členění vizuální informace. V polovině 60. let vytvářel koláže, ve kterých používal písmo a řadil se tak k proudu lettristů. Písmo je víceméně přesným geometrickým tvarem a Urbásek ho používal jako autonomní výrazový prostředek. Již v roce 1965 bylo písmo, či jeho fragment, ústředním geometrickým prvkem jeho obrazů. Později písmo abstrahoval až na jednotlivé křivky a přímky. V první polovině 80. let začal řešit problematiku monochromní malby. Vertikálně i horizontálně členěné plochy byly pojednávány charakteristickým rukopisem šrafování. Tento projev označoval pracovně jako „absolutní malbu“. Miloš Urbásek patřil k nejvýznamnějším představitelům československé geometrické abstrakce a lettrismu. Získal několik ocenění, mezi nejvýznamnější patří prestižní Folkwang-Presse Preis v Essenu v roce 1967.