z cyklu 50% šedá; Č/B fotografie na barytovém papíře; 700 × 1000 mm
zakoupeno 2018 za přispění Ministerstva kultury ČR
Tématem, které Jiří Thýn zkoumá v sérii 50% šedá, jsou limity a hranice analogové fotografie. Již se vlastně nezabývá zobrazovanou předlohou, jako spíše technologickými experimenty spojenými s médiem fotografie, které jsou jakousi zákulisní a pro diváka ne příliš zřejmou a pochopitelnou „alchymií“.
Jiří Thýn:
„Práce je prezentována vždy jako dvě části: za prvé „negativní“ (3 až 5 vzpřímených skleněných desek skla uspořádaných proti sobě na polici) a její odpovídající fotogram. Prezentační strategie je založena na tom, že dva odlišné prvky tvoří jeden díl práce. Celek poukazuje na důležitost procesu a možná i na recepci a zmiňuje nestabilitu pojmu uměleckého díla obecně. Fotografie totiž obraz světa věrně nezaznamenává, nýbrž ho hluboce proměňuje prostřednictvím materiálů a světla.“