Načítání obsahu...
Dům umění
ÚT–NE 10.00–18.00

Cyklus Homeless

2002–2003

Mirek, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm
Emil, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm
Grunza, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm
Paní Alena, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm
Pavel, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm
Rosťa, z cyklu Homeless, bromostříbrná fotografie, barytový papír, 500 × 400 mm

Cyklus ateliérových portrétních fotografií Homeless a jiní vznikal mezi léty 2002–2003 v Poláškově vítkovickém ateliéru. V minulosti byl hojně vystavován, mimo tuzemska i v USA, Polsku a Rakousku. Jeho vznik je spojen s otevřeným kontaktem autora s bezdomovci, docházejícími do klubu Fiducia, který v té době distribuoval časopis Nový prostor.  

POLÁŠEK ROMAN

(1967) Fotograf. Vystudoval Vysokou školu Báňskou – Technickou univerzitu v Ostravě. Ve fotografii je samoukem. Úzce spolupracuje s Martinem Popelářem, s nímž kromě sdílení tvůrčího vývoje založil v roce 2001 Fotografickou galerii Fiducia, kde jako kurátor působí dodnes. Samostatně vystavoval v Ostravě, Znojmě, Bruntále, ale i v Rakousku nebo Polsku. Jeho práce byly zastoupeny na kolektivní výstavě Ostrava umjeni…?! (Praha, Ostrava) a Vyhaslé pece (Ostrava). Fotograficky doprovázel antologii V Srdci černého pavouka, která reflektuje ostravskou literární a výtvarnou scénu 90. let 20. století. Polášek se zabývá fotografickým portrétem, pro Národní památkový ústav fotí architekturu, včetně interiérů a soch, spolupracuje s Národním divadlem moravskoslezským, Komorní scénou Aréna, Divadlem loutek i s Galerií výtvarného umění v Ostravě, pro níž profesionálně zaznamenává výstavy. Publikuje v ERA 21, Tvar, Listy. Ve volné tvorbě se neomezuje na konkrétní žánr. Se stejnou intenzitou mapuje lidskou duši i krajinu, například ve spolupráci s NPÚ v Průvodci architekturou Ostravy i Opavy (NPÚ, 2009, 2016), v knize Opava ve fotografiích (Statutární město Opava, 2013) nebo v publikaci Cesty do ostravského (v)nitrozemní (Fiducia, 2019), kde nalezneme známější i méně známé procházky moravskoslezskou metropolí, včetně vyloučených a odumírajících lokalit.
Dívka v kožuchu

Dívka v kožuchu

nedatováno
Betonka (Pod haldou)

Betonka (Pod haldou)

1983
Stará erotika

Stará erotika

1996
Valašská Madona

Valašská Madona

1921
© 2017 Galerie výtvarného umění v Ostravě
Designed by burgrova.tumblr.com     Developed by Ollero