Načítání obsahu...
Dům umění
ÚT–NE 10.00–18.00

Annie Le Brun: Sur le champ (Ihned)

1967

Toyen: 3 kolorované suché jehly (9/15,2 × 7 cm), 3 suché jehly (9/69, 2 × 7 cm), 6 koláží, původní kazeta s gravírováním signována Toyen
Vydalo nakladatelství Éditions Surréalistes, Paříž, 1967
Náklad: Omezený náklad 89 výtisků na japonském (růžovém) papíře, z nichž: výtisk s číslem I obsahuje tři původní suché jehly na savém čistě bavlněném papíře, jedinečný soubor v černé na japonském ručním papíře, soubor na japonském perleťovém papíře ručně kolorovaný umělkyní, původní koláž, rukopis a podepsané mědirytiny; 5 výtisků s čísly 2–6 obsahuje tři suché jehly na savém čistě bavlněném papíře, soubor na japonském perleťovém papíře ručně kolorovaný umělkyní a původní koláž; 9 výtisků s čísly 7–15 obsahuje tři suché jehly na savém čistě bavlněném papíře a soubor na japonském perleťovém papíře ručně kolorovaný umělkyní; 54 výtisků s čísly 16–69 obsahuje tři suché jehly na savém čistě bavlněném papíře a 20 výtisků označených A až T vyhrazených pro umělkyni a autorku. Devět set výtisků je bez grafických příloh
Tisk tohoto původního vydání na savém čistě bavlněném papíře a v kazetě navržené Toyen dokončili 30. září 1967 v Paříži typografové Marthe Fequetová a Pierre Baudier.
Tři suché jehly byly vytištěny tiskařem Georgesem Leblancem v Paříži
30 × 23 cm, 39 s.
Výtisk č. 9, signováno Annie Le Brun

TOYEN-ČERMÍNOVÁ MARIE

(1902–1980) V letech 1917−1922 studovala na Umělecko-průmyslové škole v Praze u profesora Emanuela Dítěte v ateliéru dekorativní malby. Již od počátku vystupovala jako mimořádně svobodná a na pozadí dobových poměrů radikální autorka. Zásadní bylo pro Toyen setkání s jejím druhem a osobou jí nejbližší, malířem Jindřichem Štyrským. Od roku 1923 se stala členkou skupiny Devětsil a také Spolku výtvarných umělců Mánes. V roce 1925 společně s Jindřichem Štyrským odjela do Paříže, kde krátce na to představili svůj vlastní umělecký směr s názvem artificialismus. Tento směr osciloval mezi abstrakcí a surrealismem, přičemž byl také inspirován imaginativní malbou. Po návratu z Francie roku 1934 založila společně s Jindřichem Štyrským surrealistickou skupinu. Válečná léta trávila v Praze. Byla nucena pracovat v ilegalitě bez možnosti výstav. Po skončení války a pod hrozbou nastupující komunistické diktatury Toyen opustila Československo a natrvalo se usídlila v Paříži. Nadále se stýkala s čelními představiteli surrealismu André Bretonem a Benjaminem Péretem a tvořila v duchu pozdního surrealismu až do 70. let.
28,8 x 23,3 cm
1939

Henri Heisler / TOYEN: Les Spectres du désert (Přízraky pouště)

28, 5 × 41,5 cm
1946

TOYEN: Střelnice

30,5 × 39 cm
1944

TOYEN / Jindřich Heisler: Schovej se válko!

24 × 21 cm
1947

André Breton, Marcel Duchamp: Prière de toucher (Dotkněte se prosím)

20 × 24 cm
1948

André Breton: La lampe dans l'horloge (Lampa v orloji)

19,3 × 14,5 cm
1951

Jean-Louis Bouquet: Alastor ou le visage de feu (Alastor aneb ohnivá tvář)

16,5 × 12,7 cm
1952

Révolte sur mesure – numero special 5-6 (Revolta na míru)

19 × 14,3 cm
1953

Gérard Legrand: Des pierres de mouvance (Pohyblivé kameny)

14 × 14 cm
1956

TOYEN: Le surréalisme même 1

31,5 × 23,5 cm
1957

Charles-Elie Flamand: À un oiseau de houille perché sur la plus haute branche du feu (Uhelnému ptákovi usazenému na nejvyšší větvi ohně)

30,4 × 20,5 cm
1957

Benjamin Péret: Le Gigot: Sa vie et son œuvre (Kýta – Její život a dílo)

24,6 × 16,2 cm
1958

Péret Benjamin Péret: Histoire naturelle (Přírodopis)

1958

Jehan Mayoux: A perte de vue

25 × 17,2 cm
1961

Pierre Dhainaut: Mon sommeil est un verger d'embruns (Můj spánek je sad zamlžené oblohy)

33,2 × 26 cm
1965

Claude Cortot: Introduction à la lecture de Benjamin Péret (Úvod do četby Benjamina Péreta)

21 × 13,5 cm
1966

André Breton: Sur la route de la San Romano (Na cestě do San Romana)

33 × 26,3 cm
1967

TOYEN / Radovan Ivšić: Débris de rêves (Střepy snů)

25,4 × 17,3 cm
1968

Radovan Ivšić: Le Roi Gordogane (Král Gordogan)

26,5 × 18,5 cm
1969

Guy Gabanel: Odeurs d’amour (Vůně lásky)

19,5 × 14,5 cm
1970

Jean-Pierre Duprey: La Forêt sacrilège et autres textes (Svatokrádežný les a jiné texty)

24 × 17 cm
1972

Annie Le Brun: Tout près, les Nomades (Blizoučko nomádi)

31,8 × 44 cm
1973

TOYEN: Tir. (Střelnice)

20,2 × 13,7 cm
1950

Philip Lamantia: Touch of the Marvelous (Dotek zázračna)

27,8 × 19 cm
1953

TOYEN / Heisler Jindřich Heisle: Les Spectres du Désert (Přízraky pouště)

31,3 x 25 cm
1974

TOYEN / Monografie

25 × 16,5 cm
1976

Jehan Mayoux: Oeuvres (Dílo)

24 × 17,5 cm
1977

Annie Le Brun: Annulaire de lune (Prsteníček Luny)

12,5 × 10 cm
1947

Pozvánka na výstavu Exposition Toyen

33 x 18 cm
1953

Pozvánka na výstavu Toyen

21 × 10,5 cm
1955

TOYEN: Granit de la solitude (Žula samoty)

21,7 × 7,8 cm
1958

TOYEN: Les sept épées hors du fourreau (Sedm mečů z pochvy)

17 × 13 cm
1960

TOYEN

17,5 × 13,2 cm
1962

TOYEN

Dívka v kožuchu

Dívka v kožuchu

nedatováno
Stará erotika

Stará erotika

1996
Betonka (Pod haldou)

Betonka (Pod haldou)

1983
Valašská Madona

Valašská Madona

1921
© 2017 Galerie výtvarného umění v Ostravě
Designed by burgrova.tumblr.com     Developed by Ollero